حسابداری پیمانکاری
اگر بخواهیم حسابداری پیمانکاری را ساده بیان کنیم به حسابداری گفته می شود که برای ثبت سوابق مالی و مالیاتی و مدیریت شرکت پیمانکاری استفاده می شود.
فعالیت های شرکت های پیمانکاری عبارتند از حمل و نقل، مشاوره و خدمات و…
حسابداری پیمانکاری شامل: ثبت و بررسی هزینهها، درآمدها، داراییها و بدهیها، سود و زیان و… است. حسابداری پیمانکاری به شرکتهای پیمانکاری کمک میکند تا هدف و برنامه ریزی های مالی و مالیاتی خود را بهبود بخشند، به تصمیمگیریهای استراتژیکی خود دست یافته و قابلیت ارائه گزارشها، صورتهای مالی به مشتریان و مراجع مالیاتی و… را داشته باشند.
اگر بخواهیم انواع اصول حسابداری پیمانکاری را بیان کنیم شامل موارد زیر میباشد:
اصل هزینه تاریخی
اصل تنوع
اصل تطبیق هزینه و درآمد
اصل محدودیت منابع
اصل پایایی
اصل انطباق با قوانین و مقررات
همچنین اگر بخواهیم انواع مفاهیم حسابداری پیمانکاری را بیان کنیم شامل موارد زیر میباشد:
حسابرسی و بازرسی مالی
مدیریت هزینه
گزارشگری مالی
مدیریت ریسکهای مالی
مالیات و مالیاتهای پیمانکاری
در ادامه و آموزش های جدید در مورد این مفاهیم و اصولهای حسابداری پیمانکاری توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.