به وب سایت خدمات مالی راد خوش آمدید

آدرس ما

اصفهان خیابان گلزار جنوبی 19کوی باغ سیب

تلفن تماس

09022264672

حسابداری تولیدی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مالی یک تولیدی حسابداری تولیدی است، که باید به آن توجه ویژه ای شود.

در یک مجموعه تولیدی از ابتدای کار که تهیه مواد اولیه مورد نیاز می‌باشد تا انتهای کار که فروش نهایی کالا منتهی می‌شود این نوع از حسابداری(تولیدی) خود را نشان می‌دهد و می‌تواند یک برآورد دقیق مالی را به ما ارائه دهد.

به علت استفاده زیاد از این شاخه از حسابداری و اهمیت بالایی که برای آن در نظر گرفته می‌شود ما در این آموزش و آموزش های جدید به تمامی مسائل پیرامون آن خواهیم پرداخت.

حسابداری تولیدی چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف و بیان دقیق از حسابداری تولیدی داشته باشیم اینگونه آن را بیان میکنیم که: حسابداری تولیدی از ابتدا‌ هزینه‌های تولید را پیش بینی می‌کند و به مدیر کارخانه و مجموعه های تولیدی کمک می‌کند تا بر قیمت گذاری محصولات خود مدیریت داشته باشند و قیمت محصول نهایی خود را تعیین کنند.

در این صورت مدیر یک شرکت تولیدی به راحتی وارد عرصه صنعت شده و می‌تواند برای محصول خود قیمت گذاشته و حقوق و دستمزد کارکنان خود را به صورت معقولانه محاسبه کرده ‌‌و هزینه‌های مواد مصرفی خود را کنترل کند. در این نوع حسابداری هم یک یا‌ چند حسابدار وظایف معمول را انجام می‌دهند، هم‌چنین تمامی هزینه‌های تولید یک محصول را بررسی می‌کنند. در حسابداری شرکت های تولیدی البته باید هزینه‌ها را کاهش دهد و آن‌ها را به بهترین شکل مدیریت کنند.

اگر بخواهیم انواع هزینه‌‎ها را در حسابداری تولید نام ببریم به شرح زیر می‌باشد:

هزینه‌های ثابت
هزینه‌‌های مواد اولیه تولیدی
هزینه های متغیر
هزینه کل

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
لطفا یک تصویر برای پروفایل خود را انتخاب نمایید.
اطلاعیه های جدید:
این اطلاعیه تستی است. شما میتوانید از پیشخوان وردپرس قسمت تنظیمات پنل کاربری اطلاعیه های خود را نمایش دهید.